Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza trhu PR agentur v ČR v letech 2013-2015
Jakubcová, Klára ; Loužek, Marek (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Práce analyzuje trh public relations v České republice mezi lety 2013 až 2015 na základě dostupných dat. Data pocházejí z oborového průzkumu pro Asociaci PR agentur a z účetních uzávěrek vybraných agentur. Hlavní hypotéza je, že tržní struktura na českém trhu PR agentur je monopolistická konkurence, protože je zde nehomogenní produkt, velké množství agentur, žádné vstupní bariéry a agentury nemají tržní moc. Hypotézu jsem testovala vypočtením koncentračního koeficientu a Herfindahl Hirschmanova indexu. Obě metody potvrdily hlavní hypotézu o monopolistické konkurenci na tomto trhu. Práce obsahuje také žebříček TOP 10 PR agentur na českém trhu dle obratů. Z něj vyplývá, že největší agenturou byla v roce 2013 Bison & Rose a v letech 2014 a 2015 AMI Communications. Na základě komparace změn v příjmech agentur sdružených v rámci APRA a cen za jejich služby mohu konstatovat, že mezi lety 2013 až 2015 došlo k 18% růstu příjmů agentur, což bylo způsobeno větším množstvím zakázek a nikoliv zvyšováním cen.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.